Thursday, January 5, 2012

OH NASI LEMAK

Pagi-pagi buta. ketika matahari masih lena. burung-burung juga masih tidak bersuara. tiba-tiba bayangan nasi lemak muncul di minda. alamak! terlapar la pulak. lidah aku masih cam rasa nasi lemak yang aku jamu masa kenduri akad nikah sahabat karib beberapa minggu lepas. Nasi lemak disaji petang akad nikah. kenduri nasi minyak keesokan harinya pula. memang dua hari itu aku menjalani proses menternak lemak.



Nasi lemak layan sendiri. memang terlayan sungguh perut aku hari itu kerana tangan-tangan aku mengenal sangat akan nafsu perut ku. tidak kecewa dengan lauk-pauk yang diambilnya.

Ayuh sarapan. Selamat Pagi Jumaat.

4 comments:

Cik Cakula Cemekut Cekelat said...

disalji??

*aku suke blog mknn...

aRaN said...

typo hahahaha

Mawar said...

Amran
cerpen sambal belacan sungguh menggelikan hati saya! cerpen humor. tapi blog ini tidak cukup bilangan entri yang dikehendaki.

Mek Nab said...

lapar aq tgok gambo ne =.=